Nekem Nem Mindegy

Szabó Kende: Esik eső

2015. november 05. - Bliszkó Zsófia

 

11988536_596705773802194_8414610117859591325_n.jpg

Svéd város villamosán játszódik a jelenet, egy esős tavaszi napon.(A szereplők érzelemmentesek)

KALAUZ Szép Jó napot! Jegyeket kérem ellenőrzésre!

UTAS1 zavartalanul ül. Odaér a kalauz, megszólítja.

KALAUZ Jegyét kérem uram!

UTAS1 ránéz, kutat a zsebében.

UTAS1 Otthon hagytam a bérletem.

KALAUZ Rendben, ebben az esetben meg kell, hogy büntessem.

UTAS1 De van bérletem, csak otthon hagytam!

KALAUZ De ha utazik, magánál kell, hogy legyen a bérlete. Szükséges az utazáshoz. Anélkül nem szállhat fel a járműre.

UTAS1 De van bérletem, csak otthon hagytam. Én nem fizetem ki a büntetést, hisz van bérletem

KALAUZ Akkor választania kell, hogy vagy leszáll a következő állomáson a villamosról, vagy megbüntetem.

UTAS1 De én az Aprilgatan-on szállok le. Az még (számol az ujjain) négy megálló.

KALAUZ Addig nem utazhat, csak ha megbüntetem. Választania kell.

UTAS1 Nekem ott kell leszállnom. A virágoshoz megyek. Ma reggel leringyóztam a feleségemet.

KALAUZ Ez nem volt szép!

UTAS1 Azt mondta, pöcs vagyok.

KALAUZ A ringyó akkor is rosszabb.

UTAS2 Jobban tenné, ha a következőnél szállna le!

UTAS1 hátranéz UTAS2-re

KALAUZ Látja!

UTAS1 De őt senki sem kérdezte! (hátrafordul) Ne szóljon bele!

UTAS2 Én csak tanácsot adtam magának.

UTAS1 Maga tanácsadó?

UTAS2 Nem. Én titkárnő vagyok.

UTAS1 Tehát nem kéne, hogy tanácsot adjon. Tanácsot a tanácsadók szoktak mondani. Ezért hívjuk őket tanácsadóknak. Különben is nőktől nem fogadok el tanácsot.

KALAUZ Uram, lassan le kell szállnia, mindjárt a következő megállóhoz érünk!

UTAS1 Én leszállok, ha leszállítja ezt a nőt is!

KALAUZ De neki van érvényes jegye. Ő utazhat.

UTAS2 Látja!

KALAUZ Magánál nincs jegy, úgyhogy le kell szállnia.

UTAS1 Hát nem hallotta, hogy ez a nőszemély sértegetett?

KALAUZ Sokkal inkább maga sértegette, a hölgyet.

UTAS2 Úgy van.

UTAS1 Hallja? Megint sérteget.

KALAUZ Már látom az állomást. Jobban tenné, ha felállna!

UTAS2 Igen, tegye amit mond!

UTAS1 hátranéz UTAS2-re, hosszan nézi, majd feláll

UTAS1 De nekem van bérletem, csak otthon hagytam!

KALAUZ Ez engem nem érdekel!

UTAS1 odaáll az ajtóhoz, az ajtó kinyílik

UTAS1 Nem jó ilyenkor sétálni, esik az eső.

UTAS1 leszáll

KALAUZ Nem szeretem a tiszteletlen utasokat!

UTAS2 Ez a férfi nagyon sértően viselkedett.

KALAUZ Igaza van.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnem.blog.hu/api/trackback/id/tr748053828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása