Nekem Nem Mindegy

Scherer Dorottya:Kávédialóg

2015. november 22. - Bliszkó Zsófia

 

12270416_906367749482345_1937458783_n.jpg

Téma: rasszizmus
Szereplők: rasszista apa, lánya és a lány újdonsült, cigány barátja
Extra kitétel: szerepeljen a párbeszédben a "Hold" kifejezés

Jelenet a nappaliból indul. Lány betoppan, utána a barátja. Apa újságjába merül.

Lány: Szia apa!
Fiú: Jó napot!
Apa (
rájuk se néz): Szia kicsim.
Fiú: Szeretem a lányát.
Apa (
félig felpillant, orra alá dünnyög): Nem szeretem a váratlan vendégeket.
Lány: Nem vendég. (
kis hatásszünet után) Családtag.
Apa: Ez egy fehér család.
Lány: Mostantól csak félig.
Apa.: Nem akarok kávé színű unokákat.
Lány: Nincsenek unokák. Ő csak a barátom.
Fiú: Pedig a kávé finom.
Apa: De a cukor benne fehér.
Lány: A cukor kávé nélkül nem kávé.
Apa: A kávé cukor nélkül pedig keserű, úgyhogy nincs miről beszélni.
 
Lány: A cukor élete is lehet keserű. A kávéban érzi magát elemében. Ha ízesíthet. A mi életünk is keserű.
Apa: Nem fogsz megízesíteni egy cigány gyereket.
Lány: Nem gyerek.
Apa: Nem is felnőtt.
Fiú: De szerelmes.
Apa: Olyan nincs.
Lány: De van. Ez kölcsönös.
Fiú: Szeretem a lányát.
Apa: ÉN vagyok az, aki szereti és ezért megvédem.
Fiú: Kitől?
Apa: Tőled és a fajtádtól.
Fiú: Miért védi meg attól, aki szereti?
Apa: Mert szeretem.
Fiú: Akkor ez közös vonás.
Apa: Én egyedül szeretem. Nincs közös vonásunk.
Lány: De van.
Apa: Bennetek például mi a közös? Az ellentét?
Fiú: Az ellentétek vonzzák egymást.
Apa (
felháborodottan): Akkor... A lányom okos, te buta vagy?
Lány: Nem buta.
Apa (
folytatja a gondolatmenetet): ...ő szép, te csúnya vagy?
Lány (
reménytelenül): Ő még szebb, mint én.
Apa(
diadalittasan): ...a lányom fehér, te CIGÁNY?
Lány: Ugyan már!
Apa: Akkor nem vagytok ellentétek. Nem vonzzátok egymást és kész.
Fiú: De igen.
Apa: Mi igen? Cigány vagy?
Lány: Apa...
Fiú: Igen, az vagyok.
Apa: Erről beszélek!
Lány: Ugyanolyanok vagyunk.
Apa: Ezt mégis hogy gondoltad?
Lány: Mégis hogy nem?
Fiú:
Úgy vonz a lánya\Mint tengert a Hold sugára
    Szívem, mint dagály a Holdtöltében\Magamat látom az ő szemében.
Apa: MI??
Lány: Nem ”mi?", hanem " tessék?".
Fiú: Írtam egy szerelmes verset a lányának. Kíváncsi vagyok a véleményére.
Apa: Miért, talán tanulsz ilyet??
Lány: Nem, tanít.
Apa: Ó, valóban? 26 évesen??
Fiú: Igen.
Apa: Morzézni tanítod az analfabétákat, vagy mi?
Lány: Latin-magyar szakos tanár.
Apa: És mégis hol? Hugyaröcsögén?
Fiú: Nem. Az ELTÉ-n.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnem.blog.hu/api/trackback/id/tr138098104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása